تبلیغات سه بعدی چیست و چه تاثیری در بازاریابی دارد؟

تاثیر تبلیغات سه بعدی در بازاریابی

تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که استفاده از تبلیغات سه بعدی در سال‌های اخیر، توانسته است نرخ تبدیل مشتری را تا بیشتر از ۴۰ درصد افزایش دهد. به عبارت دیگر، به کارگیری تبلیغات سه بعدی در بازاریابی، نه‌تنها می‌تواند مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، بلکه می‌تواند تعداد بیشتری از آن‌ها را نیز به مشتری تبدیل کند. از همین روی، برندهای بسیاری روز به روز به استفاده از این نوع تبلیغات، روی می‌آورند.

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، ما قصد داریم درباره تبلیغات سه بعدی برای شما صحبت کنیم. در این مقاله، خواهیم دید که اصلا تبلیغات سه بعدی چیست و به چه نوع از تبلیغاتی گفته می‌شود. سپس به سراغ دلایل اهمیت و مزایای آن خواهیم رفت. در پایان از تاثیرات آن در بازاریابی و موفق‌ترین نمونه‌های بازاریابی سه بعدی در ایران و جهان برای شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تبلیغات سه بعدی چیست؟

بازاریابی سه بعدی یا همان تبلیغات سه بعدی، از جدیدترین انواع تبلیغات است که در سال‌های اخیر، حسابی مورد توجه برندهای خرد و کلان قرار گرفته است. برندهای بسیاری برای اینکه بتوانند تبلیغات خود را با متدهای روز دنیا همسان و همگام کنند، از این روش تبلیغاتی برای معرفی خود و محصولات خود استفاده می‌کنند.

به ساده‌ترین زبان ممکن، می‌توانیم بگوییم که تبلیغات سه بعدی، نوع پیشرفته‌تری از تبلیغات دو بعدی است؛ اما عمق و جزییات در آن بیشتر است. کسانی که از علم گرافیک سررشته داشته باشند، این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند. به طور کلی، تبلیغات سه بعدی را می‌توانیم به دو دسته مجازی و محیطی تقسیم‌بندی کنیم.

تقسیم بندی تبلیغات سه بعدی

تبلیغات سه بعدی محیطی، تبلیغاتی هستند که در بیلبوردهای شهری، بنرها و… دیده می‌شوند؛ می‌توان آن‌ها را نیز از زیرمجموعه‌های تبلیغات محیطی در نظر گرفت. دسته‌بندی دوم، تبلیغات سه بعدی مجازی است که می‌توان آن را با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شبیه به هم دانست. موارد استفاده از این دو، کاملا مجزا از یکدیگر است.

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی، استفاده از تبلیغات محیطی یا تبلیغات خارج از خانه است. اگر می‌خواهید با مفهوم این نوع تبلیغات بیشتر آشنا شوید و اصول آن را بدانید، توصیه ما این است که سری به مقاله «تبلیغات محیطی چیست» بزنید.

چه کسب و کارهایی می‌توانند از تبلیغات محیطی استفاده کنند؟

به طور کلی، می‌توان گفت که هر کسب و کار، می‌تواند از تبلیغات سه بعدی استفاده کند و هیچگونه محدودیت و مانعی برای آن وجود ندارد. تنها محدودیتی که ممکن است بر سر راه شما وجود داشته باشد، خلاقیت شماست! هر برندی که بخواهد محصولات خود را به بهترین شکل در معرض دید مشتری قرار دهد و بخواهد به بیشترین میزان ممکن توجه مشتریان را به خود جلب کند، می‌تواند از تبلیغات سه بعدی استفاده کند.

تاثیر تبلیغات سه بعدی بر محصولات و برند

از جمله کسب و کارهایی که می‌توانند بیشترین استفاده را از تبلیغات سه بعدی محیطی داشته باشند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شرکت‌های خودروسازی
  • صنایع املاک و مستغلات
  • رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها
  • برندهای لوکس کیف و کفش
  • صنایع سینمایی و تلویزیونی
  • استفاده در رسانه‌های اجتماعی
  • صنعت بازی‌های ویدیویی
  • در رویدادهای ورزشی و فرهنگی
  • در تبلیغات برندها و محصولات لوکس و…

تاثیر تبلیغات سه بعدی در بازاریابی چیست؟

تبلیغات سه بعدی را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات دانست. همان طور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات سه بعدی، به خصوص در انواع محیطی، آن است که توجه مخاطب را به خود جلب کند.

از دیگر تاثیرات بازاریابی سه بعدی می‌توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • همانطور که به آن اشاره شد، تبلیغات سه بعدی چه در فضای مجازی باشد و چه در حیطه تبلیغات محیطی، می‌تواند مخاطب را به بیشترین میزان ممکن به خود جذب کند؛ به همین دلیل می‌تواند گفت که این تبلیغات می‌تواند تصویر برند را در ذهن مخاطب تثبیت کند.
  • استفاده از این نوع تبلیغات، به‌خصوص اگر از انواع مجازی آن باشد، می‌تواند کیفیت تجربه خرید مشتری را بهبود ببخشد. مشتری با استفاده از این فناوری، می‌تواند محصول مورد نیاز خود را بهتر و بیشتر بشناسد.
  • همین شناخت، می‌تواند موجب علاقه‌مندی مشتری به محصول و جذب مشتریان بیشتر به آن شود. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که تبلیغات سه بعدی می‌تواند فروش را افزایش دهد و سود بیشتری نصیب برند کند.
  • تبلیغات سه بعدی اگر به اندازه کافی باکیفیت و خلاقانه باشد، می‌تواند اعتبار و پرستیژ برند را بیشتر کند. حتی می‌تواند موجب افزایش آگاهی از برند شود و به همین دلیل، تاثیر شگرفی در برندسازی دارد.

مهم ترین تاثیر تبلیغات سه بعدی

فرایند برندسازی، بسیار مهم است و می‌تواند ماهیت هر کسب و کار را شکل دهد. برای اینکه بدانید برند به معنای واقعی چیست و روند برندسازی به چه شکل انجام می‌شود، توصیه می‌کنیم که مقاله «برند و برندسازی چیست» را مطالعه فرمایید.

مزایای تبلیغات سه بعدی چیست؟

استفاده از این شیوه تبلیغات، بدون شک مزایای بسیاری را برای برندها به همراه خواهد داشت. به برخی از تاثیرات و مزایای این روش در بخش قبلی اشاره کردیم؛ اما در این بخش، می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات سه بعدی داشته باشید.

از جمله مزایای تبلیغات سه بعدی در بازاریابی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات سه بعدی، چه محیطی باشد و چه مجازی، یکی از ارزان‌ترین شیوه‌های تبلیغات است؛ در مقابل، بازدهی آن نیز قابل توجه است.

تبلیغات سه بعدی از ارزان ترین شیوه های تبلیغاتی

  • این نوع تبلیغات می‌تواند ویژگی‌های محصول را به بهترین شکل به مخاطب بشناساند و آن را از محصولات برندهای رقیب، متمایز سازد.
  • تبلیغات سه بعدی از جمله زیباترین تبلیغات ممکن از نظر بصری است و به همین دلیل می‌تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

بهترین نمونه‌های تبلیغات سه بعدی

استفاده از تبلیغات سه بعدی، روز به روز افزایش می‌یابد و هر روزه برندهای بیشتری به استفاده از آن روی می‌آورند. آشنایی با نمونه‌های موفق تبلیغات سه بعدی مجازی و محیطی، می‌تواند به شما کمک کند که از آن‌ها الگو گرفته و برای ساخت تبلیغات برند خودتان، اقدام کنید. به عبارت دیگر، این بخش می‌تواند نقش یک منبع الهام را برای شما بازی کند.

از جمله موفق‌ترین تبلیغات سه بعدی در سال‌های اخیر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات سه بعدی برند کوکاکولا، که به عنوان اولین و بزرگترین تبلیغات سه بعدی دینامیک در دنیا شناخته شده است.

برند کوکا کولا جزو تبلیغات سه بعدی

  • تبلیغات سه بعدی برند نایک؛ که در توکیوی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و توانست لقب یکی از جالب‌ترین تبلیغات سه بعدی دنیا را به خودش اختصاص دهد.

برند نایک جزو تبلیغات یه بعدی

  • تبلیغات سه بعدی نتفلیکس؛ که برای جدیدترین اثر کارگردان معروف یعنی زک اشنایدر، در محله پیکادلی لندن در تماشای عموم گذاشته شد.

برند نتفلیکس جزو تبلیغات سه بعدی بازاریابی

سوالات متداول

تبلیغات سه بعدی چیست؟

به شیوه‌ای از تبلغات گفته می‌شود که در آن، محصولات و یا خود برند، به صورت خلاقانه و به شکلی زنده‌تر به مخاطب‌ معرفی می‌شوند. می‌توان آن را در بیلبوردهای شهری و فضای مجازی مشاهده کرد.

تبلیغات سه بعدی چه تاثیری بر بازاریابی برندها دارد؟

مهم‌ترین تاثیری که این نوع از تبلیغات بر روی بازاریابی برند دارد، کمک به هرچه بیشتر دیده شدن آن است؛ هدف از این تبلیغات، جلب توجه حداکثری مخاطب است.

مزایای تبلیغات سه بعدی چیست؟

این نوع تبلیغات، در عین اینکه ارزان است، بازدهی بسیاری دارد، می‌تواند به جذب مشتری کمک کند و در نهایت، میزان آگاهی از برند و اعتبار آن را نیز افزایش دهد.

منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *