چطور در سایت های خارج از ایران تبلیغات کنیم؟

تبلیغات در سایت های خارج از کشور

تبلیغات در سایت‌های داخلی، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که هر برند برای معرفی خود و یا محصولاتش از آن استفاده می‌کند. این روش، سال‌های سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین‌طور می‌توان گفت که بازدهی بسیار خوبی نیز دارد. اما اگر بخواهیم در سایت‌های خارجی تبلیغ کنیم چه؟ آن زمان چه باید کرد؟ آیا تبلیغات در سایت های خارج از ایران می‌تواند به همان اندازه برای ما مفید باشد؟

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، می‌خواهیم نگاهی به نحوه تبلیغات در سایت های خارجی داشته باشیم. این روش از تبلیغات می‌تواند به هرچه بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند، به شرط آنکه آن را در بستری مناسب و باتوجه به اصولش انجام دهید. با ما همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شویم.

مزایای تبلیغات در سایت های خارجی چیست؟

اولین چیزی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم، مزایای تبلیغات در وبسایت های خارج از ایران است. بدون شک اولین چیزی که به عنوان صاحب برند یا صاحب کسب و کار به ذهن شما می‌رسد، آن است که اصلا تبلیغ کردن سایت های خارجی چه مزایایی می‌تواند برای ما داشته باشد و آیا اصلا این مزیت‌ها، به دردسر تبلیغ می‌ارزد؟

جواب به این سوال کاملا مثبت است. به طور کلی، مزیت‌های تبلیغات در سایت‌های خارجی را می‌توانیم در موارد زیر برای شما خلاصه کنیم:

  • هدف‌گیری مخاطب در سایت‌های خارجی دقیق‌تر است و می‌تواند بازدهی تبلیغات شما را افزایش دهد.

نحوه تبلیغ در سایت های خارجی

  • برخی از سایت‌های خارجی سرویس‌هایی از جمله گزارش لحظه‌ای از کمپین تبلیغاتی به شما ارائه خواهند داد.
  • کنترل دقیق هزینه‌ها، از دیگر مزایای استفاده از سایت‌های خارجی برای تبلیغات است؛ با این مزیت می‌توانید بودجه خود را محدودتر و کارآمدتر کنید.
  • برخی از وبسایت‌های خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که تنها در صورت بازدید و مشاهده شدن تبلیغ، هزینه آن را بپردازید؛ بدون شک این روش می‌تواند از هزینه‌های شما بکاهد.
  • تنوع شیوه‌های تبلیغاتی در وبسایت‌های خارجی، بسیار بیشتر از وبسایت‌های ایرانی است و به همین دلیل می‌توان خلاقیت بیشتری را در آن شاهد بود.

بهترین کسب و کارها برای تبلیغ در سایت های خارجی

دیگر موضوع مهمی که همین ابتدای مقاله باید به آن پرداخت، آن است که کدام دسته از کسب‌وکار می‌توانند محصولات یا خدمات خود را در سایت های خارجی تبلیغ کنند. بدون شک نباید انتظار آن را داشت که هر برندی بتواند از این روش برای شناساندن خود به مشتریان جدید استفاده کند. زمانی که صحبت از وبسایت‌های خارجی است، یک بستر جهانی مطرح می‌شود؛ فلذا برندی که می‌خواهد در این وبسایت‌ها تبلیغ کند، باید توانایی فعالیت در سطح جهانی و بین‌المللی را نیز داشته باشد.

تبلیغات در سایت های خارج از ایران برای خدمت به کاربر جهانی

دو دسته از کسب و کارها می‌توانند بیشترین سود را از این روش تبلیغاتی داشته باشند:

برندهایی که محصولات فیزیکی می‌فروشند

برندهای ارائه دهنده محصولات خاص، یا به عبارت دیگر وبسایت‌های فروشگاهی، بهترین استفاده را از تبلیغ در سایت های خارجی خواهند برد. اگر برند شما محصولی خاص ارائه می‌دهد و می‌تواند فروش آن را تا حد صادرات به خارج از کشور نیز پیش ببرد، بدون شک تبلیغات در سایت های خارج از ایران می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هرچه بیشتر دیده شدن برند و نام شما باشد.

برندهایی که خدمات دیجیتال ارائه می‌دهند

علاوه بر محصولات فیزیکی، اگر برند شما می‌تواند خدمات دیجیتال ارائه بدهد نیز می‌توانید با استفاده از تبلیغ در سایت‌های خارج از ایران، اعتبار برند خود را افزایش داده و به شمار مشتریان آن اضافه کنید.

بهترین روش های تبلیغ در سایت های خارجی

اکنون رسیدیم سر اصل مطلب؛ در این بخش می‌خواهیم بهترین و مفید‌ترین راهکارهای تبلیغات در سایت های خارجی را به شما آموزش دهیم. این روش‌ها، به قرار زیر هستند:

روش اول: نگارش ریپورتاژ و انتشار آن

اولین راهی که به کمک آن می‌توانید برند خود را در سایت‌های خارجی تبلیغ کنید، استفاده از ریپورتاژ آگهی است. انتشار ریپورتاژ نه‌تنها برای سایت‌های خارجی، که در سایت‌های داخلی نیز یکی از پربازده‌ترین راهکارها برای تبلیغ به شمار می‌رود. استفاده از ریپورتاژ می‌تواند مزایای بسیاری برای برند و محصولات شما داشته باشد؛ به شرط آنکه به اندازه کافی خلاقانه باشد و بتواند به جذب مخاطب کمک کند.

برای اینکه بتوانید ریپورتاژ خود را در سایت‌های خارجی پیدا کنید، ابتدا باید با اصول ریپورتاژ نویسی در زبان کشور مبدا آشنا باشید؛ درست است که اصول پایه برای نوشتن یک ریپورتاژ در کل دنیا یکی است، اما برای ارتباط با مخاطب، باید از یک سری نکات مهم آگاه باشید. مطالعه کافی در این زمینه و بررسی سایت‌های مشابه می‌تواند در این بخش به شما کمک کند. اما موضوع دیگری که اتفاقا بسیار هم مهم‌تر است، موضوع پیدا کردن سایت مناسب به عنوان بستر انتشار ریپورتاژ است.

از جمله معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانید از آن برای انتشار ریپورتاژ خود استفاده کنید، وبسایت FORBES است. اما باید بدانید که دسترسی به این سایت ممکن است چندان هم ساده نباشد. برای انتشار آگهی خود در این وبسایت، شما نیاز دارید که هزینه آن را به صورت دلاری پرداخت کنید و همین موضوع ممکن است دردسرهای خاصی را برای کاربران داخل ایران، به دنبال داشته باشد.

روش دوم: استفاده از سرویس گوگل ادز

دومین روش تبلیغات در سایت های خارج از ایران، استفاده از سرویس گوگل ادز است. این سرویس بیشتر برای تبلیغات نمایشی و بنری در وبسایت‌ها استفاده می‌شود و در صورتی که به درستی انجام شود، می‌تواند بازدهی قابل‌توجهی برای شما به همراه داشته باشد.

تبلیغات در گوگل ادز

آمار موجود نشان می‌دهد که سرویس گوگل ادز، به بیشتر از ۲ میلیون وبسایت را در سرتاسر نت در اختیار دارد و این بدان معناست که شما با استفاده از این سرویس، می‌توانید برند و محصولات خود را به بیشتر از ۲ میلیارد کاربر در سرتاسر جهان معرفی کنید!

همان طور که در ابتدای این بخش نیز به آن اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل ادز، از نوع تبلیغات بنری، بصری یا همان نمایشی است. مشابه تبلیغات بنری را در وب‌سایت ایرانی نیز به وفور دیده‌ایم. استفاده از سرویس گوگل ادز می‌تواند نسخه‌ای استانداردتر از تبلیغات بنری در وبسایت‌ها را در اختیار شما قرار دهد و به هر چه بیشتر دیده شدن شما کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با سرویس گوگل ادز و نحوه تبلیغات در آن، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «گوگل ادز چیست و چه تاثیری بر بازاریابی دارد» را مطالعه کنید.

روش سوم: تبلیغ در یوتیوب

دیگر روش مفیدی که می‌توانید از آن برای تبلیغات در سایت های خارجی استفاده کنید، یوتیوب است. یوتیوب یک بستر رایگان برای کاربران است و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود؛ روز به روز نیز به شمار بینندگان این شبکه اجتماعی افزوده می‌شود و پیش‌بینی می‌شد که شمار این افراد حتی تا سال‌های آینده تا چندین برابر نیز افزایش پیدا کند.

اما این به کنار، همین امروز هم یوتیوب را می‌توان از پربیننده‌ترین بسترهای موجود برای تبلیغات دانست و همین باعث می‌شود که هر برندی به فکر انتشار تبلیغات خود در آن باشد. بدون شک استفاده از یوتیوب می‌تواند به هرچه بیشتر دیده شدن برند ما کمک کند.

یوتیوب از بسترهای تبلیغات در سایت های خارجی

از جمله مزایای استفاده از یوتیوب آن است که می‌توانید برای تبلیغات در آن، بیشتر از یک شیوه را به کار بگیرید. علاوه بر آن، دیگر مزیت بزرگ دیگری که یوتیوب دارد، آن است که هزینه تبلیغات در آن براساس تعداد بازدید حساب می‌شود؛ فلذا می‌توانید مطمئن باشید همان اندازه که پول داده‌اید، آش نیز خواهید خورد!

روش چهارم: تبلیغات در سایت‌های مرجع

و به عنوان آخرین روش مفیدی که می‌توانید از آن برای تبلیغات در سایت های خارجی استفاده کنید، مراجعه به وبسایت‌های مرجع است؛ به خصوص اگر وبسایت و برند شما خدمات دیجیتال ارائه می‌دهد، این روش بیشتر به کارتان خواهد آمد. برای مثال، اگر برند شما در زمینه ارائه خدمات طراحی لوگو گرافیک فعالیت دارد، شما می‌توانید با پیدا کردن وبسایت‌های مرجع در این زمینه، تبلیغات خود را در آن‌ها آغاز کنید.

با یک تحقیق کوتاه و ساده، وبسایت‌های بسیاری را در این زمینه پیدا خواهید کرد. آن زمان خواهید دید که علاوه بر برند و وبسایت شما، وبسایت‌های دیگری نیز همزمان با شما به تبلیغ برند خود پرداخته‌اند؛ به همین دلیل باید بدانید که میزان رقابت در چنین وبسایت‌هایی بالا است و شما باید نهایت خلاقیت خود را برای جذب مخاطب به کار بگیرید. هرچند که مسیر این روش ممکن است اندکی پیچیده باشد، اما در نهایت مزایای آن را به چشم خواهید دید.

همکاری با اینفلوئنسرها را نیز می‌توان از جمله تبلیغات در بسترهای خارجی دانست. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم که مقاله «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست» را مطالعه کنید.

سوالات متداول

مزایای تبلیغات در سایت های خارجی چیست؟

افزایش بازدید، افزایش مشتری و بالا رفتن اعتبار برند، تبلیغات بازدهی بالاتر و گاه با هزینه کمتر، دسترسی به روش‌های خلاقانه‌تر تبلیغات و مخاطبان هدف بیشتر.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از تبلیغات در سایت‌های خارجی استفاده کنند؟

برندهایی که محصولات خود را در سطح جهانی ارائه می‌دهند یا برندهایی که خدمات دیجیتال در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، بهترین کسب‌وکارها برای این دسته از تبلیغات خواهند بود.

بهترین روش‌های تبلیغات در سایت‌های خارجی کدام است؟

تبلیغات با استفاده از گوگل ادز، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در سایت‌های مرجع و یا تبلیغات در یوتیوب، بهترین روش‌ها برای تبلیغات در سایت‌های خارجی هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *