برترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی در سال ۲۰۲۳

برترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی

نزدیک به سه ماه است که وارد سال ۲۰۲۳ شده‌ایم؛ در کنار نو شدن سال، اکنون بهترین زمان برای آن است که نگاهی به استراتژی‌های ترندها و پیش بینی های بازاریابی خود نیز داشته باشیم و دستی به سر و روی آن‌ها نیز بکشیم. هدف هر برند، فارغ از حیطه و زمینه فعالیت، رسیدن به موفقیت است؛ این موفقیت می‌تواند هم‌معنی با افزایش مشتری و به دنبال آن افزایش درآمد باشد. برخی دیگر نیز ممکن است تبدیل شدن به یک برند شناخته‌شده را یک موفقیت تلقی کنند.

اگر شما نیز برای سال جدید چنین هدفی را برای خود مشخص کرده‌اید، نیاز دارید تا جدیدترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی ۲۰۲۳ را بشناسید. الگو قرار دادن این ترندها و پیش بینی های بازاریابی و استفاده از آن‌ها به نفع خود، باعث می‌شود که بتوانید به بهترین شکل به اهداف خود دست پیدا کنید و در مسیر خود، هوشمندانه‌تر عمل کنید.

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، قصد داریم که برترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی در سال ۲۰۲۳ را در کنار هم مرور کنیم.

بسیاری از ترندها و پیش بینی های بازاریابی امسال، در فضای دیجیتال رقم می‌خورند. به همین علت، بد نیست که سری به مقاله «کمپین دیجیتال مارکتینگ» بزنید و اطلاعات خود را در این حیطه بالا ببرید.

نگاهی دوباره به انتظارات دیجیتال مخاطب

تجربه دیجیتال مخاطب از ارتباط با برند شما، بسیار اهمیت دارد. امروزه به لطف تکنولوژی و راه‌افتادن بسترهای تازه برای این کار، بهتر است که شما نیز در این باره وارد عمل شوید. برای رسیدن به اهداف ترندها و پیش بینی های بازاریابی خود در سال ۲۰۲۳، می‌توانید نگاهی دوباره به تجربه دیجیتال مشتریان خود داشته باشید و تا بیشترین میزان ممکن، این تجربه را برای آنان رضایت‌بخش کنید.

برای مثال، می‌توانید مدت‌زمان پاسخگویی پشتیبان‌ها را کاهش دهید.

تجربه دیجیتال مخاطب

به برند برتر در حیطه فعالیت خود تبدیل شوید

اگر برند یا کسب و کار خودتان را دارید، امسال بهترین فرصت است که در حیطه فعالیت خود، جایگاه شماره یک را در ترندها و پیش بینی های بازاریابی کسب کنید. اینکه بتوانید تمام رقبا را کنار بزنید و در عوض خودتان برتر از تمام آن‌ها باشید، بدون شک کار ساده‌ای نخواهد بود، اما ارزش آن را دارد که برایش تلاش کنید، برنامه‌ریزی کنید و برای رسیدن به آن قدم بردارید.

هراندازه که در این مسیر پیش بروید، اعتبار و پرستیژ برند شما بیشتر خواهد شد. حتی اگر به نفر اول در حیطه خود تبدیل نشوید، بدون شک مزایای آن را در طول مسیر خواهید دید.

تبدیل شدن به یک برند و شناخته شدن در بازار، روندی طولانی و البته اصول خاص خودش را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله «برند و برندسازی» را بهتر است که مطالعه کنید.

استفاده از هوش مصنوعی با شفافیت کامل

استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها، امروزه به امری غیرقابل انکار تبدیل شده است و شاید اصلا نتوان رسیدن به برخی از اهداف را بدون هوش مصنوعی، ممکن دانست. اما ترس از هوش مصنوعی همیشه در بین مخاطبان وجود دارد و وجود خواهد داشت.

علت این ترس، بیشتر از درک و فهم مخاطب سرچشمه می‌گیرد؛ مخاطبان ممکن است در برابر استفاده از کسب و کارهایی که بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، ترس داشته باشند؛ زیرا که به اندازه کافی درباره آن اطلاعات ندارند و از ماهیت آن آگاه نیستند.

حال اگر کسب و کاری بتواند به بیشترین میزان ممکن در این باره با شفافیت عمل کند، بدون شک در سال ۲۰۲۳ به موفقیت‌های چشمگیری خواهد رسید.

استفاده از هوش مصنوعی با شفافیت کامل

افزایش کیفیت محصولات و خدمات

نه فقط در ایران، که الگو و عادت خرید افراد روز به روز در حال افزایش است. مشتریان سال به سال حساسیت بیشتری برای خرید کردن و استفاده از محصولات و خدمات به خرج می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده مشتریان با وسواس بیشتری برای پول خرج‌کردن عمل کنند و به جای خرید هر محصول یا خدماتی با هر قیمت و کیفیتی، صرفا به سراغ بهترین‌ها بروند.

حال برندی که از این موضوع آگاهی داشته باشد و بتواند کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و در کنارش، قیمت منطقی‌تری به مشتری خود ارائه دهد، بدون شک موفق‌تر خواهد بود و می‌تواند رقبا در کمترین زمان ممکن کنار بزند.

برای اینکه بتوانید بیشتر با عادت‌ها و الگوی خرید مخاطب آشنا شوید، باید درباره آن تحقیق کنید. تحقیق درباره بازار خود بحثی جداگانه دارد که در مقاله «تحقیقات بازار چیست» به طور مفصل درباره‌اش حرف زده‌ایم.

گره زدن نیازهای دیجیتال با نیازهای فیزیکی

حال که پاندمی کرونا بالاخره تمام شده و زندگی مردم در سرتاسر دنیا به حالت اول خود بازگشته است؛ بهترین زمان برای آن است که نیازهای دیجیتال مخاطبان را با نیازهای فیزیکی آن‌ها در آمیزیم.

هرچند که در این چند سال کرونا، مخاطب سعی داشت تا نیازهای خود را با فضای دیجیتال پر کند، اما اکنون اوضاع فرق کرده و برای مخاطب، تجربه‌های فیزیکی از ارتباط با برند مورد علاقه‌اش، اهمیت بسیار بیشتری دارد. برندی که بتواند رفع نیازهای مخاطب را به این تجربه‌های فیزیکی گره بزند، برنده بازی خواهد بود.

گره زدن نیازهای دیجیتال با نیازهای فیزیکی

تمرکز بر روی تجارت اجتماعی

منظور از تجارت اجتماعی یا همان Social commerce، زمانی است که یک برند، محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند و مخاطب نیز در همان بستر، با این محصولات یا خدمات آشنا می‌شود. به باور متخصصان حوزه ترندها و پیش بینی های بازاریابی، استفاده از این تکنیک در سال ۲۰۲۳ به بیشترین میزان خود خواهد رسید.

حال برندی که بتواند محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، مانند اینستاگرام، توییتر و … تبلیغ کند، بدون شک می‌تواند سود خوبی را به جیب بزند و شمار مشتریان خود را نیز چند برابر کند.

تولید محتوای متنی و ویدیویی

این مورد را شاید بتوان گفت که یک سر و گردن از تمامی مواردی که تا به حال درمورد ترندها و پیش بینی های بازاریابی ذکر کردیم، بهتر و برتر است. بسیاری از برندها، هر برندی که فکرش را کنید، در هر حوزه‌ای، به تولید محتوا روی آورده است. تولید محتوای ویدیویی و متنی، یکی از مهم‌ترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و شما باید تمرکز خود را به این مورد نیز معطوف کنید.

هراندازه که محتوای متنی و تصویری شما خلاقانه‌تر باشد، بدون شک مخاطب بیشتری نیز جذب خواهید کرد. مخاطب بیشتر نیز برابر است با مشتری بیشتر، مشتری بیشتر نیز سود بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

تولید محتوای متنی و ویدیویی

حرف از تولید محتوای ویدیویی که به میان بیاید، بدون شک تیزر و تبلیغات تلویزیونی نیز به دنبالش خواهد بود. برای آنکه بتوانید تیزری خوب و مخاطب‌پسند تولید کنید، باید اصولش را بدانید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مقاله «تیزر تبلیغاتی چیست» را مطالعه کنید.

ایجاد تغییر در روند فروش

و در آخر، یکی از مهم ترین ترندها و پیش بینی های بازاریابی در سال ۲۰۲۳، بررسی مجدد روند فروش است. اگر چند سالی است که برند یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، امسال بهترین فرصت برای آن است که روند فروش خود را مورد بازبینی قرار دهید. روند فروش خود را بررسی کنید و ببینید در کدام قسمت از آن می‌توان بهبود ایجاد کرد، یا کدام قسمت از آن نیاز به اصلاح دارد؟

هراندازه که بتوانید مسیر فروش را برای مشتریان خود هموار کنید، هراندازه که بتوانید رضایت مشتری را بیشتر در این مسیر به دست آورید، بدون شک موفقیت بیشتری را نیز برای برند خود در ترندها و پیش بینی های بازاریابی ۲۰۲۳ به ارمغان خواهید آورد.

کلام آخر

آگاهی از ترندهای مارکتینگ در سال ۲۰۲۳، می‌تواند راهی باشد تا هرچه بیشتر شما را به موفقیتی که در انتظارش هستید، نزدیک کند. در این مقاله ما سعی کردیم تا ترندها و پیش بینی های بازاریابی را در اختیار شما بگذاریم و تعدادی از پیش‌بینی‌های ترندها و پیش بینی های بازاریابی را از زبان بزرگترین متخصصان این حیطه، برایتان نقل کنیم.

اگر به دنبال راهی هستید که در سال جدید، دستی به سر و روی کسب و کار خود بکشید و در مسیر پیشرفت قدم بردارید، متخصصان ما در آژانس تبلیغاتی هیوا، در خدمت شما خواهند بود. تنها یک تماس با کارشناسان ما کافی است.

 

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *