مزایای تبلیغ در کانال‌های تلگرامی + معرفی بهترین کانال‌ها

مزایای تبلیغ در کانال‌های تلگرامی

هرچند که تلگرام فیلتر شده و دسترسی به آن نیازمند قندشکن است، اما هنوز هم می‌توان به عنوان یکی از بهترین بسترهای تبلیغات آنلاین به آن نگاه کرد. بعد از اینکه دسترسی به تلگرام محدود شد، شمار کاربران آن نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش هم پیدا کرد. این بدان معناست که استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات، می‌تواند جامعه‌ای وسیع از مشتریان بالقوه در اختیار شما کسب‌وکارها قرار دهد.

مهم‌ترین جایی که در تلگرام می‌توان از آن برای تبلیغات استفاده کرد، کانال‌ها هستند. کانال‌ها را می‌توان به مثابه همان شبکه‌های تلویزیونی دانست که روزانه هزاران هزار بیننده دارند. کانال‌های پرمخاطب و باکیفیت بسیاری در بستر تلگرام در حال فعالیت هستند که شما می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان مکانی برای تبلیغات خود استفاده کنید. در این مقاله از مجله آژانس هیوا، با مزایای این بستر تبلیغاتی و بهترین کانال‌ها آشنا می‌شویم.

تلگرام یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در کمپین تبلیغات دیجیتال است. برای آشنایی بیشتر با این کمپین، توصیه می‌کنیم که مقاله «کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست» را مطالعه بفرمایید.

مزیت استفاده از کانال های تلگرام برای تبلیغات چیست؟

خیلی از افرد فکر می‌کنند که استفاده از کانال‌های تلگرامی برای تبلیغات برند، راه‌حل مناسبی نیست و بازدهی خوبی ندارد. حتی خیلی از افراد ممکن است چنین فکر کنند که تبلیغات در تلگرام می‌تواند پرستیژ کسب‌وکار آن‌ها را کاهش دهد. حال آنکه حقیقت چیز دیگری است و استفاده از تلگرام برای تبلیغات، می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد:

۱.   تبلیغات ارزان

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از تلگرام، ارزان بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. شما با هزینه‌ای بسیار اندک می‌توانید در تلگران تبلیغات داشته باشید و در عوض بودجه خود را صرف دیگر روش‌های تبلیغاتی در کمپین خود بکنید.

مهم‌ترین مزیت تبلیغات در تلگرام

۲.   دسترسی به مخاطبان بسیار

چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کانال‌های تلگرامی جوامع اینترنتی بزرگی هستند که امکان دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان را برای شا فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با تبلیغ در این بسترها، خودتان را به خوبی معرفی کرده و مشتریان تازه جذب کنید. فقط باید حواستان باشد که شمار اعضای کانال در تلگرام واقعی باشد.

امکان تعامل با مخاطب

۳.   تبلیغات منظم

از دیگر مزایای استفاده از کانال های تلگرام برای تبلیغات، می‌توان به منظم بودن تبلیغات در آن‌ها اشاره کرد. کانال‌هایی که به‌اندازه کافی کار خود را باکیفیت انجام دهند، دارای تقویم محتوایی هستند؛ همین باعث می‌شود که به صورت منظم و دقیق تبلیغات کنند و در نتیجه نیز بازدهی بیشتری را به همراه داشته باشند.

۴.   ارائه محتوای خلاقانه

اگر قرار باشد که در تلگرام تبلیغ کنید، راه‌های بسیاری برای این کار خواهید داشت. به عبارت دیگر، دست شما برای استفاده از انواع تبلیغات باز است؛ شما می‌توانید هم به صورت تصویری و ویدیویی و هم به صورت متنی، برند و خدمات و محصولاتش را تبلیغ کنید. اگر به اندازه کافی خلاقیت داشته باشید، بدون شک می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی را شاهد باشید.

۵.   امکان تعامل مخاطب با تبلیغات

در نهایت، استفاده از کانال‌های تلگرام برای تبلیغات، می‌تواند امکان تعامل با مشتریان را برای شما به همراه داشته باشد. البته در این باره باید از خود کانال اطمینان حاصل کنید. درصورتی که کانال اجازه تعامل با مخاطبان را به شما بدهد، می‌توانید به آن به چشم یک راه ارتباطی تازه با مشتریان نگاه کنید.

معرفی بهترین کانال‌های تلگرامی برای تبلیغات

تعداد کانال های تلگرامی بدون شک از شمارش خارج است؛ اما بدیهی است که همه کانال‌ها برای تبلیغ مناسب نیستند. هر کانالی را نمی‌توان به عنوان یک کانال و بستر درست و حسابی برای تبلیغات در نظر گرفت. از آنجایی که جستجو برای چنین کانال‌هایی می‌تواند پیدا کردن سوزن در انبار کاه باشد، ما برای شما فهرستی از بهترین کانال‌ها به تفکیک موضوع، آماده کرده‌ایم:

معرفی بهترین کانال‌های تلگرامی برای تبلیغات

موضوعنام کانالتعداد کاربران
پزشکیمجله پزشکی۱ میلیون نفر
راز سلامتی۶۰۰ هزار نفر
مجله اسرار روانشناسی۴۰۰ هزار نفر
دکتر گیاهی۱۴۰ هزار نفر
سلامت / مهم۱۵۰ هزار نفر
طنزتوییتر فارسی۵۰۰ هزار نفر
دوبله کردی۱۲۵ هزار نفر
مجله ماه۳۰۰ هزار نفر
خروس جنگی۷۸ هزار نفر
حسن ریوندی۷۰ هزار نفر
موسیقیآهنگیفای۴.۵ میلیون نفر
ملوبیت۳ میلیون نفر
فارس کیدذ۴۴۰ هزار نفر
ابر موزیک۳۷۰ هزار نفر
اخبارخبری فوری۶ میلیون نفر
آخرین خبر۲.۵ میلیون نفر
اخبار روز ایران۱.۵ میلیون نفر
اخبار روز خودرو۵۵۰ هزار نفر
کانال خبری پارسینه۲ میلیون نفر
سینما و تلویزیونانیموشن آرت۳۰۰ هزار نفر
دیالوگ ماندگار۲۰۰ هزار نفر
بورس و اقتصادقیمت آنلاین طلا و خودرو۱.۲ میلیون نفر
متا بورس۱۷۰ هزار نفر
عرضه اولیه۸۵ هزار نفر
قیمت ارز، طلا و خودرو۲۷۰ هزار نفر
سهامیاب۶۶ هزار نفر
عمومیآپارات۱.۸ میلیون نفر
گیلین گیلین۱.۵ میلیون نفر
گیزمیز۱ میلیون نفر
جالب است بدانید۷۵۰ هزار نفر
عجیب ولی واقعی۶۶۰ هزار نفر
عجیب‌ترین‌ها۵۰۰ هزار نفر
ورزشیفوتبال برتر۷۵۰ هزار نفر
گزارش ورزشی۲۱۵ هزار نفر
روزنامه خبر ورزشی۶۷ هزار نفر
جهان والیبال۲۶ هزار نفر
لیونل مسی۲۴ هزار نفر
هواداری پرسپولیس۹۲۰ هزار نفر
استقلال پیج۱ میلیون نفر

 

تعداد کانال‌های فعال در تلگرام زیاد است

مراحل شروع به تبلیغات در تلگرام

اکنون که بهترین کانال های تلگرام برای تبلیغات را می‌شناسیم، بد نیست که نگاهی به مراحل شروع به تبلیغات در این بستر نیز داشته باشیم. برای اینکه بتوانید با دیگر کانال‌ها همکاری داشته باشید و تبلیغات کنید، لازم است که این موارد را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا باید یک کانال در تلگرام ایجاد کنید.
  • سپس باید نامی مناسب برایش انتخاب کنید. اگر کسب و کار شما برند خاصی است و نام منحصر به فرد دارد، باید از همان استفاده کنید.
  • عکس پروفایل مناسبی برایش انتخاب کنید. اگر برند شما دارای لوگو منحصر به فرد است، مجددا باید همان لوگو را به کار ببرید.
  • شروع به ساخت پست و انتشار آن در کانال بکنید. حداقل ۱۰۰ پست برای این کار لازم است و پست شما می‌تواند شامل معرفی محصولات جدید باشد.
  • حداقل ۵۰۰ عضو برای خود به دست آورید. برای این کار از آشنایان کمک بگیرید یا اینکه به سراغ کانال‌هایی بروید که کمتر دیده شده‌اند.
  • مخاطبان هدف خود را بشناسید و محتوای کانال را بر اساس همان مخاطبان تنظیم کنید.
  • یک تقویم محتوایی برای کانال خود داشته باشید و روند مشخصی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • در نهایت برای همکاری و تبلیغ، به کانال‌های معرفی شده در بخش‌های پیشین پیام دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

شروع تبلیغات در تلگرام،

هزینه تبلیغات در تلگرام چقدر است؟

مسئله تعرفه تبلیغات در کانال های تلگرام نیز بسیار مهم است. برای این موضوع، نمی‌توان نرخ دقیقی ارائه داد، بلکه باید بدانید هزینه تبلیغات می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین چیزهایی که در نرخ و هزینه تبلیغات در تلگرام تاثیر خواهند داشت، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تعداد اعضای کانال: هراندازه که تعداد اعضا بیشتر و واقعی‌تر باشد، هزینه تبلیغات بیشتر خواهد بود.
  • ماهیت تبلیغات: نوع و ماهیت تبلیغ در تلگرام می‌تواند متفاوت باشد و بسته به نوع تبلیغ، هزینه آن نیز متغیر خواهد بود.
  • چگونگی تبلیغ: اینکه پست شما به چه شکل در کانال منتشر شود هم می‌تواند در هزینه آن تاثیر بگذارد؛ برای مثال پین شدن پست یا قرار گرفتن آن در آخر کانال.
  • ساعت انتشار: ساعتی که تبلیغ شما نمایش داده شود نیز می‌تواند در هزینه آن تاثیر بگذارد. معمولا پست‌های آخر شب گران‌تر هستند.

تعداد اعضای کانال

سوالات متداول

مزایای تبلیغ در تلگرام چیست؟

از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به ارزان بودن تبلیغات و همین طور دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان اشاره کرد.

برای تبلیغ در تلگرام باید چه کنیم؟

می‌توانیم خودمان یک کانال ایجاد کنیم و سپس برای تبلیغ آن به کانال‌های دیگر مراجعه کنیم. یا اینکه از کانال‌های دیگر بخواهیم برند ما را تبلیغ کنند.

هزینه تبلیغات در تلگرام چطور محاسبه می‌شود؟

این هزینه به معیارهای مختلفی بستگی دارد، تعداد کاربران کانال، ساعت انتشار محتوای شما، چگونگی انتشار آن، ماهیت و نوع تبلیغ، همه در قیمت تبلیغات دخیل هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *