آشنایی با انواع پلتفرم تبلیغات آنلاین

آشنایی با انواع پلتفرم تبلیغات آنلاین

به صورت کلی تبلیغات را می‌توان به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم‌بندی کرد. تبلیغات آفلاین همان تبلیغات به شیوه‌های سنتی هستند. تبلیغات آنلاین اما در فضای دیجیتال و مجازی انجام می‌شوند و آمار نشان داده است که بازدهی آن بسیار بیشتر از شیوه‌های سنتی است. برای اینکه بتوان از تبلیغات آنلاین به بهترین شکل بهره گرفت، ابتدا باید پلتفرم‌هایش را شناخت.

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، می‌خواهیم نگاه به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. استفاده از این پلتفرم‌ها به شما این امکان را خواهد داد که نه تنها در داخل ایران، بلکه برند، محصول یا خدمات خود را در سطح جهانی به مخاطبان معرفی کرده و مسیر موفقیت را سریع‌تر بپیمایید. با ما همراه باشید.

امروزه بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند که تبلیغات خود را به صورت آنلاین و دیجیتال انجام دهند؛ به همین دلیل ممکن است کمپین‌هایی را برای این هدف، راه‌اندازی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم که مقاله «کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست» را مطالعه بفرمایید.

پلتفرم تبلیغات آنلاین چیست؟

قبل از آنکه به سراغ بررسی بهترین پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین برویم، باید ببینیم که اصلا منظور از این پلتفرم‌ها چیست؟ به چه چیزی پلتفرم تبلیغات آنلاین یا تبلیغات دیجیتال گفته می‌شود. اگر بخواهیم به ساده‌ترین بیان ممکن حرف بزنیم، باید اینطور بیان کنیم که:

منظور از پلتفرم تبلیغات آنلاین، هر فضایی در دنیای مجازی است که بتوان در آن تبلیغات انجام داد؛ سپس به کمک این تبلیغات توجه مخاطب را به برند، محصول یا خدمات آن جلب کرد و در نهایت برای وبسایت برند، ترافیک بیشتری ایجاد کرد.

 

منظور از پلتفرم تبلیغات آنلاین

 

باید بدانید که تبلیغات آنلاین می‌تواند در قالب‌های متفاوتی به مخاطبان ارائه شود؛ از متن و پیام گرفته تا عکس و ویدیو؛ یک پلتفرم خوب آن است که به شما این اجازه را بدهد تا از دو یا چند قالب به صورت همزمان استفاده کنید. این کار قطعا تاثیر بیشتر و بهتری بر روی مخاطبان خواهد داشت.

برای اینکه بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، طیف وسیعی از پلتفرم های تبلیغاتی را پیش روی خود خواهید داشت. هر یک از آن‌ها قطعا ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و شما می‌توانید باتوجه به نیازها و خواسته‌ها خود، بهترینشان را انتخاب کنید.

از جمله راهکارهایی که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین بستر را برای تبلیغات آنلاین انتخاب کنید، انجام فرایند تحقیقات بازار است. این کار به شما کمک می‌کند که بدانید عمده مخاطبان شما بیشتر از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این مبحث، توصیه می‌کنیم که مقاله «تحقیقات بازار چیست و چطور انجام می‌شود» را مطالعه کنید.

بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین در ۲۰۲۳

اکنون سر اصل مطلب رسیده‌ایم. اگر قصد دارید برای معرفی برند خود به مشتریان تازه از فضای دیجیتال استفاده کنید، باید بهترین بسترهای آن را نیز بشناسید. در این بخش، برخی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱.   گوگل ادز

اولین و محبوب‌ترین بستر برای تبلیغات آنلاین، سال‌هاست که در قبضه گوگل ادز قرار دارد. این پلتفرم نه تنها طیف وسیعی از مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه تبلیغات شما را به دست مخاطبان درستی هم می‌رساند؛ یعنی همان‌هایی که باید تبلیغات شما را مشاهده کنند. گوگل ادز می‌تواند اشکال مختلفی از تبلیغات را در اختیار شما قرار دهد. تبلیغات در این بستر در کنار سئو سایت، به بهترین شکل به شما کمک خواهد کرد که در برترین رتبه‌های جستجو گوگل دیده شوید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

  • از مزایای این پلتفرم می‌توان به تبلیغات برای مخاطبان خاص اشاره کرد. به‌علاوه هر کسب‌وکار با هر مقیاسی که دارد می‌تواند از آن استفاده کند.
  • از مهم‌ترین معایب گوگل ادز می‌توان به هزینه بالای تبلیغات در آن اشاره کرد، خصوصا برای ما ایرانی‌ها این موضوع ممکن است کمی پیچیده باشد.

 

گوگل ادز بهترین و مهم‌ترین بستر برای تبلیغات آنلاین در دنیا است

۲.   تبلیغات فیسبوک

شاید در ایران فیسبوک دیگر آن‌قدرها هم بازار داغی نداشته باشد، اما برای مخاطبان بین‌المللی اینطور نیست. بزرگترین حریف و رقیب گوگل ادز، متا یا همان فیسبوک سابق است. تبلیغات در این بستر نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ زیرا نه تنها مخاطبان بسیاری برای شما فراهم می‌آورد، بلکه این اجازه را نیز به شما می‌دهد تا تبلیغات شما در تمام زیرمجموعه‌های متا به مخاطبان نشان داده شود.

  • از مزایای استفاده از فیسبوک می‌توانیم به حجم بالای اطلاعات این بستر از مخاطبان اشاره کنیم؛ با استفاده از فیسبوک می‌توانید تبلیغات را دقیقا به همان کسی نشان دهید که دوست دارد از محصول یا خدمات شما استفاده کند.
  • هرچند که فیسبوک یکی از بزرگ‌ترین بسترها است، اما هنوز هم محدود است و نمی‌تواند تمام مخاطبان اینترنت را در بر بگیرد. به همین دلیل نباید برای تبلیغات فقط به آن اکتفا کرد.

۳.   تبلیغات اینستاگرام

شاید بتوان اینطور ادعا کرد که بهترین و پربازده‌ترین بستر برای تبلیغات آنلاین در ایران سال ۲۰۲۳، همین اینستاگرام باشد. هرچند که اینستاگرام خودش زیرمجموعه فیسبوک است، اما ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، باعث شده است تا تصمیم بگیریم آن را جداگانه نیز به شما معرفی کنیم. هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، می‌توانید از اینستا برای تبلیغات در آن استفاده کنید. پست، کپشن، استوری، ریلز، ویدیو و تیزر و… همه از جمله اشکال تبلیغ در اینستاگرام است و به همین دستتان حسابی باز خواهد بود.

  • از جمله مزایای تبلیغات در پلتفرم اینستاگرام می‌توانیم به مخاطبان بسیار، بازدید فراوان و همین‌طور کاهش هزینه‌های تبلیغات اشاره کنیم.
  • از جمله معایب این بستر نیز باید مواردی همچون محدود بودن مخاطبان و محدود بودن شیوه‌های تبلیغات به اشکال تصویری اشاره کنیم. برای برخی از کسب و کارها که نیاز دارند از تبلیغات متنی استفاده کنند، این بستر شاید چندان مناسب نباشد.

 

اینستاگرام را می‌توان بهترین بستر برای تبلیغات

۴.   تبلیغات توییتر

توییتر از جمله بسترهایی که روز به روز مخاطبان آن در ایران افزایش پیدا می کند شاید همین الان نتوان از آن به عنوان یک بستر تبلیغاتی پرسود نگاه کرد، اما قطعا در سال‌های آینده بازدهی بسیار چشمگیری برای کسب‌وکارها خواهد داشت. این پلتفرم تبلیغاتی آنلاین حدود ۳۰۰ میلیون نفر کاربر در سرتاسر دنیا دارد. در توییتر می‌توانید از تبلیغات تصویری، متنی و ویدیویی استفاده کنید. کاربران توییتر را می‌توان افراد سطح بالاتری از جامعه دانست، به همین دلیل شیوه تبلیغات در آن نیز باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند توجه این قشر را به خودش جلب کند.

  • از جمله مزایای استفاده از توییتر می‌توانیم به هزینه اندک برای تبلیغات و همینطور دسترسی به مخاطبان جوان‌تر اشاره کنیم.
  • از جمله معایب این بستر نیز می‌توان به محدودیت در شیوه‌های تبلیغاتی اشاره کرد. برای تبلیغات در توییتر باید زبان توییتر را یاد گرفت و همه چیز را با سطحی بالاتر برای مخاطب تبلیغ کرد؛ زیرا که فضای توییتر، فضایی نخبگانی است.

توییتر نیز از جمله پلتفرم های تبلیغاتی مناسب برای کمپین‌های دیجیتال است

سوالات متداول

منظور از پلتفرم تبلیغات آنلاین چیست؟

به هر فضای آنلاین که بتوان برای جلب مخاطب به شیوه‌های مختلف در آن تبلیغ کرد، پلتفرم تبلیغات آنلاین گفته می‌شود.

بهترین و محبوب‌ترین بستر تبلیغات آنلاین کدام است؟

گوگل ادز بهترین بستر برای تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود و در کنار سئو سایت، می‌تواند مخاطبان بسیاری برای وبسایت ما جذب کند.

بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین برای مخاطبان ایران کدام است؟

اینستاگرام را می‌توان از جمله بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین برای مخاطبان داخل ایران دانست؛ زیرا علاوه بر مخاطبان بسیار، شیوه‌های تبلیغات آن نیز متنوع است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *