در سال ۲۰۲۳ بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام چه ساعتی است؟

بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام

بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام چه ساعتی است؟ اگر قصد تبلیغ در این شبکه اجتماعی را داشته باشید، بدون شک این سوال را بسیار از خود پرسیده‌اید و کم هم پیش آمده که جوابی دقیق برای آن پیدا کرده باشید. اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و همین‌طور می‌تواند بستری بی‌نظیر برای تبلیغات باشد، اما بدون شک این کار اصولی دارد که باید قبل از هر گونه اقدام، آن‌ها را دانست.

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، درباره بهترین ساعت تبلیغات در اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ با شما صحبت خواهیم کرد. تبلیغات در ساعات مناسب، بدون شک می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد و بازدهی تبلیغات شما را دوچندان کند. عوامل بسیاری برای بهترین ساعت تبلیغات وجود دارد که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تبلیغات در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کمپین دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال است. برای آشنایی بیشتر با ماهیت این نوع کمپین‌ها، توصیه می‌کنیم که مقاله «کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست» را مطالعه فرمایید.

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام کدام است؟

منظور از بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام، ساعت‌هایی هستند که بیشترین میزان بازدیدکننده را برای ما فراهم می‌کنند. در این ساعت‌ها، مخاطبان بسیاری آنلاین بوده و در حال چک کردن اینستاگرام خود خواهند بود. انتشار پست در این ساعت‌ها، بدون شک می‌تواند کمک کند که برند، محصول یا خدمات ما حداکثر بیننده را به خودش جذب کند.

بیشتر دیده شدن تبلیغات برند ما

بر اساس تحقیقاتی که تیم آژانس تبلیغاتی هیوا به عمل آورده، بهترین ساعت‌های در روزهای هفته برای تبلیغات در اینستاگرام، به شرح زیر هستند:

شنبه ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

(پیک: ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر)

یکشنبه ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر

(پیک: ۶ بعد از ظهر تا ۷ بعد از ظهر )

دوشنبه ۵ صبح تا ۳ بعد از ظهر

(پیک: ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر)

سه‌شنبه ۵ صبح تا ۴ بعد از ظهر

(پیک: ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر)

چهارشنبه ۵ صبح تا ۴ بعد از ظهر

(پیک: ۹ تا ۱۰ صبح – ۱۱ تا ۳ بعد از ظهر – ۲ تا ۴ بعد از ظهر)

پنج‌شنبه ۹ صبح تا ۱۱ صبح
جمعه ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر – ۶ تا ۸ عصر
روزهای تعطیل درست مثل جمعه

 

نکاتی مهم درباره بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام

در بخش قبلی بهترین ساعات برای تبلیغات در اینستاگرام را به شما نشان دادیم، اما بد نیست که نکات زیر را در رابطه با آن‌ها به یاد داشته باشید:

  • همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بهترین ساعات در روزهای هفته، همگی از صبح زود آغاز شده‌اند. تبلیغات در این ساعات به آن علت است که خیلی از افراد به محض بیدار شدن از خواب، گوشی خود را چک می‌کنند. تبلیغ در ساعات زود روز، می‌تواند به همین دلیل می‌تواند به نفع شما باشد.
  • از طرف دیگر، ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر هم می‌تواند از جمله بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام باشد. تبلیغ در این ساعات به آن دلیل است که افراد در این ساعات ممکن است مشغول استراحت یا ناهار خوردن باشند، به همین دلیل احتمال اینکه گوشی و شبکه‌های اجتماعی خود را چک کنند بسیار زیاد است.

 

تبلیغات در ساعات زود صبح
تبلیغات در ساعات زود صبح

چطور بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه داشته باشید، آن است که بهترین ساعت‌های ذکر شده در بخش قبلی، همگی نسبی هستند. همان طور که پزشک نمی‌تواند برای تمام افراد نسخه‌ای یکسان بنویسد، نمی‌توان انتظار داشت که بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام نیز برای تمام پیج‌ها یکسان باشد.

هر کسب‌وکار با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و باتوجه به مخاطبان خود، باید ساعت مناسبی را برای تبلیغات در اینستاگرام پیدا کند. پیدا کردن بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام، معمولا با مدتی دقت و آزمون و خطا به دست خواهد آمد. بدون شک ساعتی که یک مخاطب جوان در اینستا می‌گردد با ساعاتی که مادران در آن هستند متفاوت خواهد بود.

برای اینکه بتوانید بهترین ساعت را پیدا کنید، می‌توانید از بخش Analytics اینستاگرام کمک بگیرید و اطلاعات کاربران خود را مطالعه کنید. آنگاه خواهید دید که بیشترین میزان تعامل آن‌ها با پیج و پست‌های شما در چه ساعاتی بوده است. در نتیجه می‌توانید پست‌ها و دیگر محتواهای خود را در همان ساعات، برایشان منشر کنید.

 

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به ما در شناخت مخاطب کمک کند، فرایند تحقیقات بازار است. برای آشنایی با مفهوم این فرایند و روند انجام آن، توصیه می‌کنیم که سری به مقاله «تحقیقات بازار چیست» بزنید و آن را مطالعه فرمایید.

 

بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام برای هر کسب‌وکار

در این بخش، به تفکیک هر کسب‌وکار، بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد. اگر کسب‌وکار شما در این دسته‌بندی‌ها می‌گنجد، بهتر است که برای بازدهی بیشتر تبلیغات، از همان ساعت‌ها استفاده کنید:

بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام برای هر کسب‌وکار

کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری

بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام توسط این کسب‌وکارها، به شرح زیر است:

  • روزهای مناسب برای تبلیغ: از دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • بهترین روز و ساعت برای تبلیغ: دوشنبه و سه شنبه ساعت ۱۰ صبح

 

کسب‌وکارها و شرکت‌های B2C

اگر کسب‌وکار و یا شرکت شما از جمله شرکت‌های B2C به شمار می‌رود، می‌توانید روزها و ساعت‌های زیر را برای تبلیغ انتخاب کنید:

  • روزهای مناسب برای تبلیغ: تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۳ بعد از ظهر
  • بهترین روز و ساعت برای تبلیغ: دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح و ۳ بعد از ظهر

 

کسب‌وکارهای فعال در حوزه آموزش

اگر کسب‌وکار و پیج شما برای اهداف آموزشی طراحی شده است، بهترین ساعاتی که می‌توانید برای تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

  • روزهای مناسب برای تبلیغ: هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • بهترین روز و ساعت برای تبلیغ: شنبه‌ها ساعت ۸ شب

 

کسب‌وکارهای فعالی در حوزه بهداشت و زیبایی

اگر برند شما از هر روش و به هر نوعی به حوزه بهداشت و زیبایی و مراقبت‌های این چنینی مربوط می‌شود، می‌توانید در ساعات زیر که بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام این حوزه می‌باشد محتوای خود را منتشر کنید:

  • روزهای مناسب برای تبلیغ: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • بهترین روز و ساعت برای تبلیغ: یکشنبه‌ها ساعت ۱ بعد از ظهر

 

چند ابزار برای پیدا کردن بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام

چنان که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام برای هر کسب‌وکار متفاوت است. کلید اصلی برای موفیت این دسته از تبلیغات، پیدا کردن همین ساعت است. برخی از کسب‌وکارها خودشان بعد از مدتی بهترین ساعت برای بیشترین بازدهی را پیدا می‌کنند، اما این کار برای خیلی از آن‌ها ممکن است.

اینجاست که پای ابزار مناسب برای پیدا کردن بهترین ساعت تبلیغ در اینستاگرام به میان می‌آید. اگر منابع و زمان کافی برای پیدا کردن این ساعات طلایی را ندارید، می‌توانید از وب‌سایت Sprout Social کمک بگیرید. بااستفاده از این ابزار می‌توانید صفحات کسب‌وکار خود را در شبکه‌های اجتماعی بهتر مدیریت کنید و از نتایج به دست آمده آن نیز در جهت پیش‌برد اهدافتان استفاده کنید.

بهترین ابزار برای پیدا کردن بهترین ساعات تبلیغات

از دیگر ابزارهایی مفیدی که می‌توانید در این زمینه از آن‌ها کمک بگیرید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Buffer
  • Tailwind
  •  Zoho Social
  • postfity
  • hootsuite

سوالات متداول

بهترین زمان برای تبلیغات در اینستاگرام کدام است؟

بهترین زمان تبلیغات در اینستاگرام معمولا از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر است. بیشترین آمار مخاطبان برای بازدید از این شبکه اجتماعی در این ساعات ثبت شده.

آیا هر کسب‌وکار بهترین زمان خودش را برای تبلیغ در اینستا دارد؟

بله. از آنجایی که مخاطبان هر کسب‌وکار با دیگری متفاوت است، به همین دلیل بهترین ساعت برای تبلیغ پربازده نیز  برای هر یک از آّن‌ها متفاوت خواهد بود.

چرا توصیه می‌شود که پست‌های تبلیغاتی را از صبح زود منتشر کنیم؟

این کار برای آن است که عده بسیاری از مخاطبان، هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب موبایل و شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *