بهترین کمپین های تبلیغات محیطی دنیا در سال ۲۰۲۲

بهترین کمپین های تبلیغاتی محیطی در سال 2022

با نگاهی به سالی که گذشت، به خوبی می‌توانیم دریابیم که تبلیغات محیطی، با قدرت به صحنه بازاریابی بازگشته است. دنیا بالاخره از شر پاندمی کرونا خلاص شده و فرصت برای استفاده از تبلیغات محیطی، دوباره فراهم شده است.

سال گذشته، سال بازگشت پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه و بیلبوردهای دیجیتال شگفت‌انگیز بود. حال که استفاده از تبلیغات محیطی دوباره رونق گرفته است، بدون شک شما نیز می‌توانید استفاده از آن را در برنامه خود قرار دهید.

بازاریابی با استفاده از تبلیغات محیطی، نیاز به خلاقیت، جلب توجه مخاطب و جسارت دارد.

اگر خودتان منابع لازم برای فعالیت با این ویژگی‌ها را ندارید، ما در آژانس تبلیغاتی هیوا در خدمت شما خواهیم بود. در این مقاله نیز قصد داریم تا چند نمونه از بهترین کمپین های تبلیغات محیطی در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در راستای پرموت کردن برند خود، از آن‌ها به عنوان یک منبع الهام استفاده کنید.

آشنایی با اینکه تبلیغات محیطی چیست و چه ماهیتی دارد، خود یک بحث جداست. توصیه می‌کنیم که مقاله «تبلیغات محیطی چیست» را نیز از مجله آژانس هیوا، مطالعه فرمایید.

کمپین تبلیغاتی محصولات پروتئینی Quorn

یکی از جالب‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی دنیا در سالی که گذشت، به کمپانی Quorn مربوط می‌شود.

این برند، یک تولیدکننده بسیار بزرگ در زمینه محصولات پروتئینی و گوشتی است و در زمینه تولید انواع سوسیس و کالباس و ژامبون و ناگت فعالیت می‌کند.

کمپین تبلیغاتی محصولات پروتئینی quorn در سال 2022

این برند در سال گذشته توانست یکی از بهترین کمپین های تبلغات محیطی را راه‌اندازی کند.

این برند با استفاده جمله معروف بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلستان، توانست توجه عموم را حسابی به خود جلب کند.

این برند جمله معروف بوریس جانسون، یعنی «دیگه گوشت خوک کافیه» را به شعار کمپین خود تبدیل کرد و آن را روی یک ون نارنجی چاپ کرد. سپس ون را نیز جلوی خانه شماره ۱۰ (منزل رسمی نخست‌وزیرهای انگلستان) پارک کرد.

این برند توانست با این کار، فروش محصولات حلال خود را تا چند برابر افزایش دهد و سود کلانی در سال ۲۰۲۲ به جیب بزند.

یکی از بهترین انواع تبلیغات محیطی، تبلیغات فرودگاهی است. برای آشنایی بیشتر با این نوع و یادگیری اصول و قوانین آن، مقاله «تبلیغات فرودگاهی چیست» را مطالعه فرمایید.

کمپین تبلیغاتی شرکت ولوو

برند ولوو یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در دنیا به حساب می‌آید.

این برند علاوه بر اتومبیل‌های کلاسیک که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، اتومبیل‌های برقی نیز تولید کرده است و هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغات محیطی در سال ۲۰۲۲، افزایش فروش همین دسته از خودروها بود این برند سعی داشت تا در این کمپین، نظرات منفی و اطلاعات غلط جامعه را درباره خودروهای برقی، اصلاح کند.

کمپین تبلیغاتی شرکت ولوو 2022

از جمله دلایلی که باعث می‌شود خیلی از مردم به سراغ خودروهای برقی نروند، مدت زمان شارژ طولانی آن‌ها است و برند ولوو، سعی داشت بر روی همین موضوع متمرکز باشد.

به همین دلیل، انواع بیلبوردهای خلاقانه را در نقاط مختلفی از شهر نصب کرد و ضمن آنکه ابراز می‌کرد مدت زمان شارژ این خودروها آن‌چنان هم طولانی نیست، سعی داشت پیشنهادهایی نیز برای پر کردن این مدت زمان، به مردم ارائه دهد.

کمپین ضدتبلیغاتی برندالیسم

برندالیسم، یک جنبش اجتماعی ضدتبلیغاتی است. این جنبش از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده است و از آن زمان تا به حال، با فعالیت‌های خود توانسته است که حسابی توجه عموم را به خود جلب کند.

کمپین ضدتبلیغاتی برند الیسم 2022

روش کار این جنبش به این صورت است که با دستکاری و از بین بردن بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر و جایگزین کردن آن‌ها با نقاشی‌ها و آثار هنری منحصر به فرد، به انتقاد از آن برند می‌پردازند.

این جنبش در سال گذشته توانست این کار را با ۵۰۰ بیلبورد تبیلغاتی مهم در سرتاسر اروپا انجام دهد و در بار آخر، به سراغ شرکت هواپیمانی «لوفت هانزا» رفت.

هدف این جنبش در این اقدام، افزایش آگاهی عمومی مردم از تولید گازهای کربنی در دنیا و از بین رفتن طبیعت بود؛ به علاوه به نقش شرکت‌های هواپیمانی نیز توجه اکید داشت.

جنبش برندالیسم با تغییر بیلبورد تبلیغاتی لوفت هانزا و تغییر آن به یک کاریکاتور انتقادی، توانست توجه عموم را به بهترین شکل جلب کند.

اگر اینترنت بین‌الملل قطع شود، تبلیغات محیطی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

برای آشنایی با ایده‌های دیگر در چنین مواقعی، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «تبلیغات در زمان قطع شدن اینترنت بین‌الملل» را مطالعه کنید.

کمپین تبلیغات محیطی خیریه Women’s Aid

در بحبوحه جام جهانی، کمپین تبلیغاتی این خیریه، توانست حسابی سر و صدا به پا کند و آگاهی عمومی را نسبت به افزایش خشونت خانگی در زمان برگزاری مسابقات جهانی، افزایش دهد.

بنا بر آماری که دانشگاه لنسستر منتشر کرده بود، خشونت خانگی در زمانی برگزاری بازی‌های ورزشی تا ۳۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

این خیریه نیز قصد داشت با  استفاده از تبلیغات محیطی خلاقانه، آگاهی عمومی را نسبت به این موضوع افزایش دهد.

این خیریه کار خود را با همکاری آژانس خلاقیت انجام داد و توانست توجه عموم را با تهیه بیلبوردهای خلاقانه، تا حداکثر میزان ممکن به دست آورد.

به گفته این خیریه، کمپین فعلی، تنها بخشی از یک کمپین بزرگتر است که تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. نام این کمپین «دست به دست هم برای پایان خشونت» خانگی است و توانسته حمایت برخی از سلبریتی‌های بزرگ را نیز به دست آورد.

کمپین تبلیغات محیطی خیریه CALM

و اما شاید بتوان گفت که بهترین کمپین تبلیغات محیطی در سال ۲۰۲۲، به خیریه CALM تعلق دارد.

این خیریه توانست با استفاده از بیلبوردهای خلاقانه و البته با هوشمندی بسیار، مخاطبان را به بهترین شکل درگیر کرده و آنچه را که می‌خواست، به بهترین شکل تبلیغ کند خیریه CALM در زمینه کمک به افراد فعالیت دارد؛ عمده فعالیت‌ها و کمک‌های این خیریه، برای افرادی است که با انواع مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و علی‌الخصوص افرادی که درگیر افکار خودکشی هستند.

کمپین تبلیغات محیطی خیریه calm 2022

کمپین این خیریه که «آخرین عکس» نام داشت، توانست توجه عموم را به بهترین شکل به خود جلب  کند و برای افزایش آگاهی از آمار خودکشی و توجه به کسانی که چنین افکاری در ذهن دارند، به بهترین شکل مفید واقع شود.

در این کمپین، افراد در کنار بیلبوردهای تهیه شده توسط این کمپین عکسی می‌گرفتند؛ عکس روی بیلبورد، تصویر افرادی بود که لبخند به لب داشتند و در ظاهر کاملا عادی بودند.

اما بعدا مشخص می‌شد که این عکس، آخرین عکس ثبت شده توسط این افراد بوده است.

این خیریه سعی داشت با این کار، این آگاهی را به مردم بدهد که خودکشی و افکار مربوط به آن، همیشه چهره غمگین و افسرده ندارد؛ بلکه افراد می‌توانند در ظاهر بسیار شاد و سرخوش باشند و در نهایت دست به خودکشی بزنند.

خیریه CALM باور دارد که با دانستن چنین موضوعی و افزایش توجه افراد به یکدیگر، می‌توان آمار خودکشی را تا حد زیادی کاهش داد.

در کمپین این خیریه، ارتباط با مخاطب نقش بسیار مهمی را بازی می‌کرد.

ما هم برای اینکه بتوانیم به بهترین شکل با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم، می‌توانیم از نیازها و علایق آن‌ها آگاهی پیدا کنیم و سپس با استفاده از همان‌ها، مشتری جذب کنیم. این کار در طی روند تحقیقات بازار میسر خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آژانس هیوا، نگاهی به موفق‌ترین کمپین های تبلیغات محیطی در سال ۲۰۲۲ داشتیم. در سالی که گذشت، با رفع محدودیت‌های مربوط به کرونا، بستر بسیاری برای استفاده از تبلیغات محیطی فراهم شد و شما نیز می‌توانید برای برند خود، از همین روش تبلیغاتی استفاده کنید.

اگر برای استفاده از استراتژی تبلیغات محیطی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، متخصصان ما در آژانس تبلیغاتی هیوا، در خدمت شما هستند. شما می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و با عرض شرایط، نیازها و خواسته‌های خود، مسیر موفقیت برند خود را آغاز کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *