نگاهی به وایرال‌ترین تبلیغات سال ۲۰۲۲

وایرال ترین کمپین های تبلیغاتی

سالی که گذشت، برای دنیای مارکتینگ و بازاریابی، بالا و پایین بسیاری داشت.

برندهای بسیاری تلاش کردند تا جای پای خود را در بازار محکم کنند و برای این کار نیز از روش‌های بسیار زیادی استفاده کردند. از بین تمامی این روش‌‌ها، شاید بتوان گفت که تبلیغات تلویزیونی، از هر روش دیگری موثرتر بوده و برندها را بیشتر به موفقت مورد نظرشان، نزدیک کرده است.

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، می‌خواهیم نگاهی به بهترین تبلیغات سال ۲۰۲۲ داشته باشیم. این تبلیغات، همگی از جمله وایرال‌ترین تبلیغاتی هستند که در سطح دنیا دیده شده‌اند و مخاطبان بسیاری به برندشان، جذب کرده‌اند.

آگاهی از این تبلیغات و اینکه آن‌ها چه درسی برای ما دارند، می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای ما باشد و در مسیر رسیدن به موفقیت، کمک حالمان باشد. با ما همراه باشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان با آن تبلیغات موفقی داشت، این است که کاری کنیم تا تبلیغات ما وایرال شود. این روش یکی از استراتژی‌های بازاریابی به شمار می‌رود. اما این وایرال شدن به چه معناست؟ جوابش را می‌توانید در مقاله «بازاریابی وایرال چیست» پیدا کنید.

تبلیغات بازی Clash of Clans در قالب مستند

برند «سوپرسل» در حقیقت شرکت سازنده بازی معروف کلش آف کلنز است.

محال است که این بازی را تجربه نکرده باشید یا اینکه حداقل برای یک بار نامش را نشنیده باشید. در سالی که گذشت، شرکت سازنده با پخش یک مستند کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای، مسیر موفقیت خود را تا رسیدن به جایگاه فعلی خود، برای مخاطبانش تعریف کرد.

تبلیغات بازی Clash of Clans از وایرال ترین کمپین های تبلیغاتی

این برند در مستندی که ساخت، تاریخچه ۴۰ ساله این شرکت را با تمام پستی‌ها و بلندی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌هایش برای مخاطبان بازگو کرد. علاوه بر آن، برخی از نسخه‌های اولیه این بازی را نیز برای مخاطبان خود بازسازی کرد و در قالب بازی‌های موبایلی، برای علاقه‌مندان عرضه نمود؛ البته برخی از آن‌ها نیز در قالب مینی‌گیم‌هایی داخل بازی اصلی قابل بازی‌کردن بودند.

تبلیغات برند سوپرسل در سال ۲۰۲۲ به ما نشان داد که یک برند، چگونه می‌تواند با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کند، چطور می‌تواند به نیازهای روز مخاطبان پاسخ دهد و در کنار تمام این‌ها، به اصل خود پای‌بند باشد و اصول و بن‌مایه‌های اولیه‌ی خود را حفظ کند.

یکی از مهم‌ترین اصول حفظ مشتری، دقیقا همین مورد است که سوپرسل به بهترین شکل آن را انجام داد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ برند و شناساندن آن به مخاطب، ساخت مستند صنعتی است. اما اینکه این مستند چیست و ساختن آن چه اصولی دارد، خود بحثی جداست.

برای همین بهتر است که سری به مقاله «مستند صنعتی چگونه ساخته می‌شود» بزنید!

تبلیغات نتفلیکس برای سریال STRANGER THINGS

یکی از بهترین و بزرگترین تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۲ توانست توجه میلیون‌ها نفر را به خود جلب کند، تبلیغات مشترک بین نتفلیکس و سازندگان سریال «چیزهای عجیب و غریب» بود.

این تبلیغات را یکی از پرهزینه‌ترین تبلیغات سال اخیر نیز می‌شناسند و همینطور باید گفت که در نوع خود، از اولین‌ها بوده و تا به حال نیز انجامش سابقه نداشته است.

تبلیغ این سریال از نوع تبلیغات محیطی بود و بر روی برج امپایر استیت در شهر نیویورک انجام شد. قسمت اول از فصل چهارم این سریال، توسط ۴۶ پرژوکتور بر روی این ساختمان افتاد و در همان زمان بیشتر از هزاران نفر از اهالی نیویورک، در میدام فلت آیرون جمع شده و مشغول تماشای این تصاویر بودند. این اولین باری است که این برج مهم در شهر نیویورک، اجازه انجام چنین تبلیغاتی را داده بود.

نه‌تنها در نیویورک، بلکه مشابه چنین تبلیغی در دیگر شهرهای دنیا، بر روی مهم‌ترین ساختمان‌ها نیز انجام شده بود.

این نوع از تبلیغات محیطي را می‌توان از خلاقانه‌ترین انواع آن دانست. این تبلیغ نه‌تنها توانسته به بهترین شکل از محیط اطراف برای تبلیغات استفاده کند، که توانسته بود هزاران نفر را به صورت حاضر در صحنه نیز گرد هم بیاورد.

گذشته از آن باعث شده بود که میلیون‌ها نفر نیز در شبکه‌های اجتماعی از آن حرف بزنند. این تبلیغ یکی از جاه‌طلبانه‌ترین تبلیغات نتفلیکس بود و توانسته از استراتژی‌های متنوعی در کنار هم استفاده کند.

یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی که هنوز هم می‌تواند پاسخگوی نیاز برندها باشد، استفاده از تبلیغات محیطی است.

اما ساخت این نوع تبلیغات، اصول و قوانین خاص خودش را دارد. برای همین هم توصیه می‌کنیم که مقاله «تبلیغات محیطی چیست» را مطالعه بفرمایید.

تبلیغات شرکت DOVE با مضمون «تاثیر سمی»

در تحقیقاتی که این شرکت اخیرا در آمریکا انجام داده است، معلومه که بیشتر از دو سوم دختران آمریکایی، روزانه یک ساعت از وقت خود را در شبکه‌های مجازی هستند. این موضوع تا اینجا چندان ایرادی هم ندارد؛ این تحقیق همچنین نشان داد که این دسته از دختران، معیارهای زیبایی را بر اساس معیارهایی تعیین کرده‌اند که در همین شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند. این موضوع باعث شده که بسیاری از این دختران، اعتماد به نفس کمی داشته باشند.

تبلیغات شرکت dove از وایرال ترین کمپین های تبلیغاتی

همین ماجرا ایده‌ای شد برای برند تولیدکننده لوازم بهداشتی و زیبایی داو، تا بتواند تیزرهای تبلیغاتی خود را بسازد و علاوه بر ایجاد یک فرهنگ درست در جامعه، محصولات خود را نیز به مخاطبان معرفی کند. برای ساخت تبلیغات، این برند از مادران و دختران بسیاری دعوت کرد تا در تیزر آن‌ها حضور داشته باشند. بعد از آن نیز به آن‌ها ویدیویی ساختگی نشان دادند که در آن یک مادر، توصیه‌های زیبایی اشتباهی به فرزندش می‌کند.

داو با این کار سعی داشت این حقیقت را در جامعه رواج دهد که زیبایی حقیقی با آن چیزی که در شبکه‌های مجازی مشاهده می‌کنیم تفاوت دارد. به‌علاوه هدفش این بود که هر کس با هر شکلی که دارد زیباست و تنها چیزی که در این میان اهمیت دارد، سلامت پوست است؛ زیرا که پوست ارزشمندترین پوشش ماست.

همان‌طور که در این بخش دیدید، ساخت یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان داشته باشد. علاوه بر خلاقانه بودن، ساخت تیزر اصول دیگری نیز دارد؛ برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «تیزر تبلیغاتی چیست» را مطالعه کنید.

تبلیغات برند تاکوبل با حضور سلبریتی‌ها

همکاری با سلبریتی‌ها در تبلیغاتی تلویزیونی، امری کاملا رایج است و سال‌های سال است که بین برندها رواج دارد. امسال نیز یکی از معروف‌ترین برندهای آمریکایی، یعنی برند تاکوبل تصمیم گرفت تا محصولاتش را با همکاری سلبریتی‌ها تبلیغ کند. این برند، در حقیقت یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در آمریکاست و جزو بزرگ‌ترین برندهای این کشور به شمار می‌رود.

تبلیغات برند تاکوبل از وایرال ترین کمپین های تبلیغاتی

تاکوبل این بار برای تبلیغ محصولات خود، از همکاری دوژا کت (یکی از معروف‌ترین خوانندگان آمریکایی) کمک گرفت. اما این همکاری یک تفاوت بسیار عمده با دیگر تبلیغات تلویزیونی موجود داشت؛ و آن هم استفاده از خلاقیت خود سلبریتی بود. بسیاری از برندها، وقتی با سلبریتی‌ها همکاری می‌کنند، در حقیقت تنها از حضور آن فرد استفاده کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از هویت سلبریتی در آن نیست. اما این بار تاکوبل با استفاده از هویت و خلاقیت دوژا کت توانست تبلیغی منحصر به فرد و خلاقانه را خلق کند و در مسیر موفقیت و دیده‌شدن برند خود، اقدامی مهم انجام دهد.

تبلیغات برند GATORADE با عنوان «عشق همه چیز است»

برند GATORADE برندی آمریکایی است که در زمینه تولید نوشیدنی‌های انرژي‌زا و نوشیدنی‌های ورزشی فعالیت دارد. در سالی که گذشت، یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی متعلق به این شرکت بود و توانست تا حد بسیار زیادی وایرال شود و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. داستان این تبلیغ، با همکاری سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس، شکل می‌گیرد.

تبلیغات برند GATORADE از وایرال ترین کمپین های تبلیغاتی

مضمون این تبلیغ، تاثیر فعالیت و زندگی سرنا ویلیامز بر روی افراد است؛ این تبلیغ که توسط یکی از سلبریتی‌های معروف، بیانسه، روایت می‌شود، نشان می‌دهد که موفقیت سرنا ویلیامز، به نوعی الگوی بسیاری از زنان شده و نویدبخش آنان بوده است. در همین بین، برند GATORADE نیز توانسته است محصولات تازه و برند خود را بهترین شکل تبلیغ کند و فروش خود را افزایش دهد. رمز موفقیت این برند در تبلیغات، زمان‌بندی درست و استفاده درست از فرصت‌هایی بود که در اثر جریان‌های اجتماعی به وجود آمده بودند.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آژانس تبلیغاتی هیوا، نگاهی به وایرال ترین تبلیغات سال ۲۰۲۲ داشتیم. این تبلیغات توانسته بودند در فضای مجازی و بین مخاطبان حسابی سروصدا کنند و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند. می‌توان گفت که مهم‌ترین هدف هر برند، درست همین است که با معرفی  حداکثری خود به مخاطبان، به موفقیت دست پیدا کند. اگر شما هم نیاز به تبلیغات برای برند خود دارید، کارشناسان ما در مجموعه هیوا، در خدمت شما خواهند بود.

شما می‌توانید با یک تماس ساده و مشاوره با متخصصان مجرب ما، خواسته‌ها خود را مطرح کنید و اولین قدم را برای موفقیت و شهرت بردارید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *