موشن گرافیک چیست و چه تاثیری بر تبلیغات دارد؟

تاثیرات موشن گرافیک بر تبلیغات

اگر قصد راه‌اندازی کمپین تبلیغات دیجیتال برای برند خود دارید، ممکن است که نام موشن گرافیک نیز به گوشتان خورده باشد. استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات سابقه بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیر آن‌ها را تا چند برابر افزایش دهد؛ از همین روست که کسب و کارهای بسیاری سعی می‌کنند با ساخت موشن گرافیک‌های جذاب و خلاقانه، مخاطبان را هرچه بیشتر به سمت برند خود جذب نمایند.

در این مقاله از آژانس تبلیغاتی هیوا، ما به عنوان متخصصان ساخت موشن گرافیک، قصد داریم تا درباره همین موضوع با شما صحبت کنیم. ابتدا خواهیم دید که اصلا موشن گرافیک چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و موارد استفاده از آن چیست.

در ادامه نیز نکاتی را برای ساخت موشن گرافیک موفق به شما آموزش خواهیم داد و  بهترین نمونه‌های آن را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

تبلیغات دیجیتال، انواع و اقسام مختلفی دارد؛ اگر مایل به راه‌اندازی یک کمپین برای تبلیغات دیجیتال برند خود هستید، بدون شک باید انواع آن را نیز بشناسید. برای همین، ما توصیه می‌کنیم که سری به مقاله «آشنایی با انواع تبلیغات دیجیتال» بزنید.

موشن گرافیک چیست؟

تعریف موشن گرافیک بسیار ساده است و هر کسی توانایی درک این مفهوم را دارد. به ساده‌ترین زبان ممکن، این مسئله را می‌توانیم به این صورت برایتان شرح دهیم:

به هر تصویر یا لوگوی متحرکی، موش گرافیک گفته می‌شود. این اصطلاح از دو واژه موشن (به معنی پویا یا متحرک) و گرافیک (به معنی تصویر یا نگاره) تشکیل شده است و خود به خوبی گویای همه چیز است.

تعریف موشن گرافیک

 

موشن گرافیک‌ها از دهه ۵۰ میلادی پا به عرصه گذاشتند و خیلی زود توانستند توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. از همان سال‌ها تا هنوز، استفاده از موشن گرافیک پای ثابت بسیاری از تبلیغات است و به همان قوت گذشته از آن استفاده می‌شود؛ زیرا که تنها محدودیت موجود در ساخت موشن گرافیک، خلاقیت سازنده آن است!

هدف از ساخت موشن گرافیک‌ها، انتقال پیام است؛ محتوایی که معمولا در این پیام‌ها به مخاطب منتقل می‌شود، در رابطه با معرفی برند یا معرفی محصول است. موشن گرافیک را می‌توان یک انیمیشن کوتاه ۱۰ ثانیه‌ای دانست که می‌تواند محصول، خدمات یا برند ما را به بهترین شکل، به مشتری معرفی کند. (البته توجه داشته باشید که فرق بین موشن گرافیک و انیمیشن بسیار زیاد است.)

 

فرق بین موشن گرافیک و انیمیشن

 

موارد استفاده از موشن گرافیک چیست؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ به طور کلی، می‌توان گفت که در تمامی اشکال و انواع تبلیغات دیجیتال می‌توان از موشن گرافیک استفاده کرد. این موضوع از قضا یکی از مزیت‌های موشن گرافیک نیز به شمار می‌رود و از جمله دلایل محبوبیت و استفاده بسیار از آن است. همان‌ طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کرده بودیم، شما می‌توانید در تمامی بخش‌های تبلیغات دیجیتال خود از موشن گرافیک استفاده کنید.

از جمله بخش‌هایی که می‌توان موشن گرافیک را در آن به کار گرفت، موارد زیر هستند:

  • تبلیغات تلویزیونی
  • تیزرهای تبلیغاتی
  • مستندهای صنعتی
  • اپلیکشن‌ها
  • وب‌سایت‌ها
  • محتواهای تولیدشده برای شبکه‌های اجتماعی و…

ساخت تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی بسیار، اصول خاص خودش را دارد. برای اینکه بتوانید تیزر موفقی بسازید و مخاطبان را به بیشترین میزان ممکن به خود جذب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی» را مطالعه فرمایید.

تاثیر موشن گرافیک در تبلیغات چیست؟

مهم‌ترین تاثیری که موشن گرافیک می‌تواند در تبلیغات داشته باشد، جذب مخاطب است. اگر می‌خواهید تبلیغات شما به بیشترین میزان ممکن مورد توجه مخاطب قرار بگیرد، باید استفاده از موشن گرافیک‌های خلاقانه را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

تحقیقات موجود نشان می‌دهند که ۹۲ درصد از مشتری‌ها، به موشن گرافیک‌های موجود در تبلیغات جذب می‌شوند و در نهایت اقدام به خرید می‌کنند.

 

مهم ترین تاثیر موشن گرافیک در تبلیغات

 

ویژگی‌های منحصر به فرد موشن گرافیک، زیبایی‌های بصری آن است؛ موشن گرافیک می‌تواند برای مخاطب چشمگیر باشد و در یک نظر، توجه او را به خودش جلب کند.

حرکات و رنگ‌‌ها و طرح‌های به کار رفته در موشن گرافیک جذابیت بسیاری برای مخاطبان دارد و بدون شک اگر به صورت مستقیم خودآگاه باعث جذب آن‌ها نشود، می‌تواند در ناخودآگاه آن‌ها تاثیر گذاشته و به صورت غیرمستقیم موجب افزایش فروش شود.

ساخت موشن گرافیک چگونه است؟

طراحی و ساخت موشن گرافیک، معمولا توسط متخصصان و گرافیست‌ها انجام می‌شود. برای ساخت، گرافیست یا طراح ابتدا باید اطلاعات کافی درباره محصول، خدمات یا برند مورد نظر جمع‌آوری کرده و سپس با توجه به این داده‌ها، یک موشن گرافیک خلاقانه طراحی کند. به‌علاوه، در طول روند ساخت بهتر است که علایق و سلایق مخاطب نیز در نظر گرفته شود تا موفقیت کار، تضمین شده باشد.

 

طراحی و ساخت موشن گرافیک

 

متخصصان طراحی و ساخت موشن گرافیک، معمولا از نرم‌افزارهای زیر کمک می‌گیرند:

علاوه بر نرم‌افزارهای بالا، وبسایت‌های بسیاری نیز در سطح وب موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها موشن گرافیک های آماده و پیش‌ساخته دانلود کنید.

این کار می‌تواند روند طراحی و ساخت را برای افراد مبتدی، بسیار ساده نماید. از جمله مهم‌ترین سایت‌هایی که می‌توان برای دانلود موشن گرافیک معرفی کرد، موارد زیر هستند:

در پایان بد نیست بدانید که اگر قصد ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات برند خود را دارید، متخصصان ما در آژانس تبلیغاتی هیوا با سال‌ها سابقه در این زمینه، می‌توانند گزینه خوبی برای رفع نیاز شما باشند.

برای اینکه بتوانیم یک موشن گرافیک خلاقانه و موفق طراحی کنیم، باید از چیزهایی که مخاطب دوست دارد ببیند، آگاهی داشته باشیم. آگاهی از این موارد، در طی فرایند تحقیقات بازار محقق خواهد شد. برای همین ، توصیه می‌کنیم که مقاله «تحقیقات بازار چیست» را مطالعه کنید.

نکاتی برای ساخت موشن گرافیک

اکنون تقریبا تمام آن چیزی که را که لازم است، درباره موشن گرافیک می‌دانیم. اکنون بد نیست که نگاهی به نکات ساخت موشن گرافیک نیز داشته باشیم. بدون شک، ساخت یک موشن گرافیک جذاب که بتواند توجه مخاطب را به بیشترین میزان ممکن به خود جذب کند، اصول خاص خودش را دارد. در این بخش، تمرکز ما بر روی همین اصول است.

از جمله نکات مهم در ساخت موشن گرافیک، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اهداف خود را مشخص کنید

اولین مرحله برای ساخت موشن گرافیک، تعیین اهداف است. موشن گرافیک شما باید واقع‌بینانه باشد؛ زیراکه ممکن است محدودیت‌هایی برای ساخت در سر راه شما وجود داشته باشد. به علاوه، لازم است که بودجه خود را نیز برای ساخت مشخص کنید.

یک سبک مناسب انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید موشن گرافیک موفقی تولید کنید، لازم است که قبل از هرچیز سبک‌های مختلف ساخت را بشناسید. شناخت سبک‌ها و تطابق آن با محتوای محصول و برند شما، می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما باشد.

اساس کار خود را بر پایه خلاقیت قرار دهید

همان طور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، در ساخت موشن گرافیک، خلاقیت حرف اول را می‌زند. دست شما در ساخت یک موشن گرافیک بسیار باز است، سعی کنید از بهترین طرح‌ها و رنگ‌ها استفاده کنید و مخاطب را تا بیشترین میزان ممکن، به نتیجه کار خود جذب نمایید.

ذهن خود را باز نگه دارید

علاوه بر خلاقیت، در زمان ساخت موشن گرافیک باید حواستان باشد که ذهن خود را باز نگه دارید. از هر چیزی ایده بگیرید و به هر چیزی، به عنوان یک منبع الهام نگاه کنید. حتی خود محصولی که قرار است در موشن گرافیک معرفی شود نیز یک منبع الهام است. پس با دید باز به اطراف خود نگاه کنید.

سوالات متداول

موشن گرافیک چیست؟

به هر تصویر متحرکی که از آن برای تبلیغات برندها استفاده شود، موشن گرافیک گفته می‌شود. موشن گرافیک را می‌توان یک انیمیشن کوتاه  ثانیه‌ای نیز دانست.

موارد استفاده از موشن گرافیک چیست؟

از موشن گرافیک می‌توان در انواع و اقسام تبلیغات دیجیتال استفاده کرد. از تیزرها و تبلیغات تلویزیونی گرفته، تا مستندهای صنعتی، محتواهای شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و…

تاثیر موشن گرافیک در تبلیغات چیست؟

استفاده از موشن گرافیک می‌تواند جذب حداکثری مخاطب شود. موشن گرافیک توجه مخاطب را جلب می‌کند و می‌تواند به صورت غیرمستقیم، او را تشویق به خرید کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *