آشنایی با انواع تبلیغات دیجیتال

آشنایی با انواع تبلیغات دیجیتال

امروزه که دنیای ما دیجیتال است، تبلیغات هم باید رنگ و رویی دیجیتال به خود بگیرد.

آمار موجود نشان می‌دهند که ما بیشتر زمان خود را در فضای مجازی دیجیتال می‌گذرانیم و این مدت زمان، سال به سال افزایش هم می‌یابد.

آن کسب و کارهایی که به اندازه کافی هوشمند و خلاق هستند، به خوبی می‌دانند که باید از این فضا و تبلیغات دیجیتال، نهایت استفاده را ببرند و تبلیغات خود را برای بازدهی بیشتر، به این فضا انتقال دهند.

تبلیغات دیجیتال انواع و روش‌های مختلفی دارد؛ همانطور که تبلیغات دنیای واقعی از طرق گوناگونی انجام می‌شود، در دنیا مجازی هم می‌توانیم از راه‌های بسیاری به اهداف خود برسیم.

در این مقاله از آژانس تبلیغاتی هیوا، قصد داریم شما را با انواع تبلیغات دیجیتال آشنا کنیم.

بدون شک آشنایی با انواع مختلف این دسته از تبلیغات، به شما کمک خواهد کرد که برای معرفی برند و یا محصولات خود، بهترین روش را در پیش بگیرید.

انواع تبلیغات دیجیتال

تبلیغات بنری یا نمایشی

استفاده از بنر تبلیغاتی، همیشه یکی از بهترین راه‌های تبلیغ کردن یک کسب و کار و یا محصول بوده است.

با گسترش دنیای دیجیتال و فضای مجازی، این بنرها نیز شکل و شمایلی دیجیتال به خود گرفتند و پا به فضای اینترنتی گذاشتند.

امروزه یکی از بهترین روش های تبلیغات دیجیتال، همین استفاده از بنرها است.

بنرها در اندازه‌های مختلف در سایت‌ها به چشم می‌خورند، گاه ثابت هستند و گاه متحرک، گاه در کنار و یا بالای صفحه هستند و گاهی نیز به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شوند.

برخی از آن‌ها تعاملی بوده و برخی دیگر تنها حاوی یک لینک برای ارتباط با سایت مقصد هستند.

از این روش تبلیغات دیجیتال می‌توانید حداکثر بهره را ببرید.

در این روش تبلیغاتی و بسیاری از دیگر موارد موجود در این مقاله، طراحی سایت و ربط آن با تبلیغات دیجیتال را به بهترین شکل ممکن، مشخص می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بنرها در مارکتینگ، توصیه می‌کنیم که حتما سری به مقاله «بنرهای تبلیغاتی» زده و آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا «Native Ads» نیز از دیگر انواع تبلیغات دیجیتال به شمار می‌روند.

همانطور که خودتان هم به خوبی می‌دانید، هر سایتی، قالب و ظاهر مخصوص و منحصر به فرد خودش را دارد.

اگر زمان تبلیغی را در سایتی مشاهده کردید و آن تبلیغ، دقیقا همسان و مطابق با ویژگی‌های ظاهری و باطنی آن وبسایت بود، به آن، تبلیغ همسان یا نیتیو گفته می‌شود.

بدون شک این نوع از تبلیغات دیجیتال را بسیار دیده‌اید؛ در وبسایتی مشغول خواندن مطلبی هستید و در میان متن، تبلیغ یک محصول یا خدماتی را مشاهده می‌کنید.

این دسته از تبلیغات هرچند که ممکن است برای سایت‌های دیگر باشند، اما طوری در سایت فعلی ظاهر شده‌اند که گویی برای همان وبسایت هستند.

این دسته از تبلیغات، تبلیغات همسان نامیده می‌شوند.

تبلیغات هدف‌گیری مجدد

تبلیغات هدف گیری مجدد یا همان ریتارگتینگ، یکی از جدیدترین انواع تبلیغات دیجیتال است و امروزه حسابی در فضای مجازی به چشم می‌خورد.

این تبلیغ در عین آنکه بسیار ساده و قابل فهم است، بازدهی بالایی نیز دارد و می‌تواند برای مخاطب بسیار جالب باشد.

بگذارید این نوع از تبلیغات را اینطور برای شما شرح دهیم:

فکر کنید که وبسایتی برای کسب و کار خود دارید و مخاطبی از آن بازدید کرده است.

اما این بازدید بسیار کوتاه بوده و مخاطب سریعا از سایت شما خارج شده است.

روز بعد مخاطب شما گوگل را باز می کند و می‌بیند که تبلیغاتی با محتوای کسب و کار شما به چشم می‌خورد.

برای مثال اگر وبسایت شما فروش لوازم خانگی باشد، او در سایت‌های دیگر، تبلیغات لوازم خانگی وبسایت شما را مشاهده می‌کند.

به این دسته از تبلیغات، تبلیغات هدف گیری مجدد یا همان ریتارگتنیگ گفته می‌شود.

تبلیغات درون اپلیکیشنی

همه‌ی ما به وفور این دسته از تبلیغات را مشاهده کرده و به چشم دیده‌ایم؛ شاید خیلی از اوقات نیز از حضورشان ناراحت هم شده باشیم.

این دسته از تبلیغات دیجیتال، در فضای داخل اپلیکیشن‌ها به چشم می‌خورد و می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای پروموت کردن کسب و کار باشد.

شرط لازم برای رسیدن به این هدف، آن است که به جا و خلاقانه باشند، برای مخاطب مزاحمت ایجاد نکند و او را تا حداکثر میزان ممکن، به خودش جذب کند.

این دسته از تبلیغات نیز به شکل بنر و یا نوشته‌های مختلف در اپ‌ها ظاهر می‌شوند و از بین روش‌های موجود در این فهرست، ممکن است بازدهی کمتری را داشته باشند.

تبلیغات ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های قدیمی تبلیغات کسب و کار است که از قدیم، در روزنامه‌ها و مجلات به چشم می‌خورده است.

اما امروزه پا در فضای مجازی گذاشته و شکل و شمایلی تازه به خودش گرفته و به یکی از انواع تبلیغات دیجیتال تبدیل شده است.

در این روش، ما کسب و کار، برند، محصول و یا خدمات خود را به شکلی حدودا نامحسوس، در بین اخبار دیگر، معرفی و تبلیغ می‌کنیم.

ریپورتاژ معمولا در وبسایت‌های خبری منتشر می‌شود و به همین دلیل، ممکن است بازدهی بالایی برای وبسایت و کسب و کار شما داشته باشد.

در این روش ما متنی را حاضر می‌کنیم، از مزایای استفاده از محصول و یا خدمات خود می‌گوییم و همه چیز را به صورت کامل معرفی می‌کنیم.

در آخر اما کسب و کار خود را به صورت مستقیم معرفی می‌کنیم و مخاطب را ترغیب می‌کنیم که با ما ارتباط برقرار کند.

تبلیغات در گوگل

از دیگر روش‌های پربازده تبلیغات دیجیتال، استفاده از تبلیغات گوگل یا همان Google Ads است. این دسته از تبلیغات، همان‌هایی هستند که در بالا و یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. این تبلیغات معمولا با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر تناسب دارد و محتوای آن‌ها در اکثر مواقع، مشابه و یکسان است.

این روش اگر به درستی و توسط افراد متخصص انجام شود، می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ هر کسب و کار باشد و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. در این پلتفرم می‌توان کمپین‌های بازاریابی متفاوت و گسترده‌ای را اجرا کرد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آمار موجود نشان می‌‌دهد که ما، ساعات بسیاری از روز را در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

اصلا نیازی به آمار هم نیست، با یک حساب سرانگشتی، خواهید دید که حداقل دو ساعت از روز را در فضاهایی چون اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر و… می‌گذرانیم.

زمانی که توجه به این فضاهای مجازی تا به این اندازه بالاست، خود پیداست که بهترین بستر برای تبلیغات کسب و کار ما، فراهم آمده است.

یکی از بهترین و پربازده‌ترین تبلیغات دیجیتال که می‌توانید از آن برای معرفی برند خود استفاده کنید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی از پربازده ترین تبلیغات دیجیتال

هر شبکه اجتماعی پرمخاطب، می‌تواند مکانی برای تبلیغات شما و برند شما باشد.

در شبکه‌های اجتماعی، دست شما حسابی باز است، می‌توانید هم متن تولید کنید، هم ویدیو و هم صوت، به کمک آن‌ها نیز به هزار و یک روش مختلف و بدون هیچ محدودیتی، کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال، همین اینفلوئنسر مارکتنیگ است.

پربازده ترین شیوه تبلیغات دیجیتال

این روش یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید در آن محصول و یا خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید و مشتریان بسیاری را از آن خود کنید.

امروزه اینفلوئنسرهای بسیاری در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند و صدها هزار و یا حتی میلیون‌ها نفر آن‌ها را دنبال می‌کنند.

اگر حتی ۵ درصد از این افراد نیز واقعا به حرف این اینفلوئنسرها گوش دهند و از گفته‌هایشان درباره برند و محصول شا تبعیت کنند، شما هزاران مشتری تازه خواهید داشت.

استفاده از اینفلوئنسرها در فضای مجازی، یکی از ابزارهای بازاریابی دهان به دهان است و می‌تواند سود و منافع بسیاری برای شما داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله، ما سعی داشتیم که انواع تبلیغات دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

امروزه با توجه به اینکه دنیای دیجیتال نقش مهمی در زندگی ما دارد، بدون شک انتقال تبلیغات برای کسب و کارمان به این دنیا نیز، می‌تواند امری بسیار مفید و البته ضروری باشد.

در این مطلب، متداول‌ترین روش های تبلیغات دیجیتال را به شما معرفی کردیم. اگر قصد دارید که برند یا محصول خود را در فضای دیجتال تبلیغ کنید، کارشناسان ما در آژانس هیوا، می‌توانند در کنار شما باشند. با تماس با متخصصان ما، می‌توانید بهترین روش تبلیغات دیجیتال را برای خود انتخاب کرده و با همکاری تیمی مجرب و باتجربه، بهترین نتایج را به دست آورید.

سوالات متداول

تبلیغات دیجیتال چیست؟

به تبلیغاتی که در فضای مجازی و دنیای اینترنتی انجام می‌شود، تبلیغات دیجیتال گفته می‌شود و امروزه بازدهی آن بسیار زیاد است.

جدیدترین انواع تبلیغات دیجیتال کدام است؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و یا یوتیوب، و همچنین استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، از جدیدترین انواع تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود.

متداول‌ترین نوع تبلیغات در وبسایت‌ها چیست؟

استفاده از بنرها تبلیغاتی، متداول‌ترین نوع تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود. این بنرها را می‌توان به اشکال و اقسام بسیاری متنوعی در سرتاسر نت پیدا کرد.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *